lönehelg..

Vad är grejen med att alla verkligen måste ut på lönehelgen?
Finner inge ord, det finns 30 andra dagar att vistas ute i allmenheten på.
Är sjukt nöjd över att jag sitter hemm en lördagkväll kl 00:30.

Läste en sak i tidningen idag som gjorde att jag rynkade på näsan. Liza Marklunds nya förläggare eller va det nu va, är en föredetta Kvinnomisshandlare. Vilket innebär att han har blivit straffad och suttit av sitt straff för kvinnomisshandel. De som får mig att åldras för tidigt, är några kvinno- debattörer som va mycket upprörda över att en av svergies största författare som kämpar mot kvinnomisshandel nu jobbar med en som faktist är en straffad kvinnomisshandlare. "Hon är motsägelsefull och undra om hon verkligen vet vad hon gör?" skrivs det.
Det som irriterar mig är inte att hon jobbar med honom kan jag lova! För what´s the big deal?
Han har blivit straffad och han har suttit av sitt straff. Varför ska han straffas ännu mer?
Är det så svårt att tro på förändring? Människan kan förändras!
När jag tänker efter så handlar det inte bara om det här, märkte redan i torsdags (my shiti day) att folk har svåt att tro på att människan kan förändras. Liza Marklund kan tydligen det och jag hyllar henne stort för det! (även om det är det ända. hennes böcker är inget jag hyllar direkt. men kampen är bra. förinta kvinnomisshandeln.)

Dagens konstatering. Människor förändras! (naw)

Kommentarer
Postat av: Maria

skriv nått då jävla pucko :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback