Timbuktu- Lasterna

Spriten dödar, det gör vatten med, men ändå finns det överallt
Trillar du dit så trillar du ner, hur mycket mer behöver man
För ont e gott hur kommer det sig att det kan vara på det vis
För när det kommer till saker som dödar mig är jag en riktig gottegris
När socialstyrelsen rekommenderar att jag borde ta det lugnt
Sitter jag där och tänder en ny o ser till att mitt glas är fullt

Laster är som luster man får bara ännu fler av
Dom rotas o dom växer tillslut kan man inte se klart
Jag borde nog snart ta och stänga mitt fönster
Jag borde nog försöka förändra mitt mönster
Har en ängel på axeln och en djävul i blicken
Men jag måste nog skaka dom från ryggen

Lasternas summa sägs vara en sak som är konstant
O jag borde, skulle, kunna lägga av men jag trillar dit ibland

Inte hela texten av den här grymma låten men ett litet favorit stycke!



Kommentarer
Postat av: Josse

Jag vet, denna är så skön. Älska Timbuk!(Älska med Timbuk? Eh, ja gärna... ;))
Nice du skriver! Ja men vem fan vill va tjej ändå. När får Borås ett Göteborgsbesök då? Eller kanske ännu bättre lyssna på din musikaliska kärlek om han kanske (formodligen) kommer spela på Fästningen i Varberg i sommar? Köss

2008-05-29 @ 19:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback