Nykter?

ok jag är inte i mina bästa byxor, men måste fråga
Vem sätter sig och läser Metro på tunnelbanan/spårvagnen hem kl 03:47?

Jag sitter på tunnelbanan hem efter en utekväll med Camilla. När hon stiger av sätter sig en snorfull herre (kan man kalla en 25 åring för herre?) mittemot mig,
Han flyttar från sätet snettimot (jag erkäner att jag kände mig något snygg för en sekund) för att ta upp metron som hänger på handtaget (dissad) och börgar intensivt läsa genom det som vid det här laget är gårdagens tidning.
Två säten bakom sitter en ensam tjej (kan man kalla en 25 åring för tjej?) helt försjunken i det som va gådagens PunktSE.
Enda anledning jag kan finna att två unga människor sitter och läser tidnigen på väg hem från krogen måste vara att dom inte alls lyckades på mingelfronten och måste uppdateras.

godnatt nu somnar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback