Mitt oansvariga förflutna

Det löser sig dunkar för högt ut ur mina (svart-guldiga We) hörlurar när jag står med damsugaren i högsta hugg.
Det för mig genast tillbaka till Bubblan, Landet ingenstans (där konstateringen 'för gammal' är stryken och man levde helt utan förpliktelse att aggera ”vuxen” men utförde mer än gärna en del ”vuxna” handlingar), det älskade BadGastein.
Massor av minnen ploppade upp där jag stod och flinade för mig själv då det slog mig.
BG-trippen kan vara det mest idiotiska jag någonsin har gjort.
Varför ? Det här är händelser som skedde och där med resulterar i idioti!

Oansvariga handlingar.
Jag gjorde slut på alla mina pengar utan att ha ett jobb, samt inkomst att komma hem till. Min oansvaiga sida resulterade i 10 timmars oro på hem resan ( dock lyckoruset kl 7 på morgonen på båten va väldigt upppiggande) även en veckas oro efter hemkomsten (men förgäves)
Oansvarigt drickande.
Polisanmäld.
Några bortsupna hjärnceller senare (oansvarigt drickande)
Slog mig allt för många gånger i backen.
Skidbacken och även ”Silver backen” (oansvarigt drickande)
Glömde till och med bort hur principer stavas i tre månaders tid.
Några bortsupna hjänceller senare.

Men den största anledning till att resan va en impulsiv idiotihandling, är att jag fick känna på det fantastiska livet i spontanitet och oansvar. Aldrig någonsin kommer jag kunna leva så sweet i en vardag.
Ett liv med alldeles ”för lite” jobb och allt mer nöjen.
Tankegången går så långt att jag seriöst funderar på att bli en patetisk, övervintrad skibum.
Gå runt med Goggels-bränna året om. Leva i landet ingenstans där man aldrig blir gammal (jag har sett att det går!).
Den här resan hade samma effekt som den här fantstiska låten har på mig. Alla mina oansvarig handlingar som utförts har löst sig.
Jag blir inte klokare för var dag som går!
(Tror nog att det va dagens konstatering)

Ha de sweet!

Kommentarer
Postat av: camilla

åh jag minns så väl den söndagsmorgonen när du kom hoppandes och var så lycklig. :-)

Postat av: Emmy

Vet du va, älskling! Bland det bästa som hände där nere var att du kom! Jag trodde inte att du skulle göra det. men en dag kom smset, du hade bokat biljetten! Skulle inte varit detsamma utan dig, min after-ski buddy!

2008-06-14 @ 14:16:20
URL: http://emmyline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback