Am i the only one?

Jag har lite svårigheter att sova på kvällarna när jag slutat 23, bl a för att jag dricker allt för mycket kaffe på jobbet samt är uppe i varv efter dem stressiga timmarna.
Så jag hinner tänka ganska mycket, och det som snurrat i mina tankar de senaste veckorna är vad ska nästa drag bli?
Börja plugga, är det dags nu?
Men vad fan ska man plugga? (kan hända att det blir endel svordommar med idag då jag har sysselsatt mig att kolla på Magnus Betnér som är sjudundrans bra på att svära )
Jag har funderat på om jag bara ska ta den enkla vägen, hoppa på en utbildning för 50 lök och sen vara utbildad frisör, köra på Pappas målarfirma om lärling sen om 3-4 år är man fullbetald (så lång tid eftersom jag inte har någon utbildning) eller typ dra till Polen och gå en jävla intensiv kurs i nagelskulptur.
Jag håller på att bli tokig över att det står stilla. Har jobbat på mitt jobb i 2 månader nu och redan känns det som allt jag gör går på rutin. Jag trivs jätte bra där men vill lära något nytt.
Bli stimulerad.
Sen tänker jag att, va fan det kanske bara räcker med att gå en jävla spanskakurs på kvällstid!?
Trodde aldrig jag skulle yttra mig om detta. Men jag saknar att skriva ett jävla arbete, jag vill ha ett ämne som jag vill sätta mig in i, typ gå till biblioteket och läsa allt om Rawanda bara för att jag "måste". Sen bli jävligt grym på Rawanda typ.

Är ärligt talat fortfarande lite samhälls handikappad efter min BG-tripp, då nyheter inte existerade. När jag kom hem lusläste jag genom GP varje morgon i 2 veckor men det hjälpte inte så mycket.
Jag ville hamna i nutid och veta det aktuella som händer i världen. Misslyckat!
Började studera Bob Dylan istället, då jag gärna vill hitta den passion för denna man som min kära vän har (misslyckades med att hitta passionen. Bob är en mycket farcinerande man men ingen gnista uppstod).

Vill sitta vaken halva natten och skriva ett argumenterade tal mot något känsligt ämne som jag känner för. drabbas av panik för att jag inte får sova något, sen decka med hela sängen full av kladdpapper och överstrykningspennor och min älskade MacBook i högstahugg.
Jag saknar kunskapens stimulans!!!

pok

Kommentarer
Postat av: emmy

känner exakt likadant, vännen! har du sökt in i höst? tänk om det är dags att ta tag i saker?

Postat av: camilla

nej nej nej. Bad Gastein. Om både du och emmy pluggar, vem ska vara min sexolog då!?

2008-07-11 @ 16:59:09
URL: http://mittkalas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback