Gör inte du det kommer någon annan att göra de

Jaha då sitter man här 00:45 på valborgsmässoafton och jag har aldrig kännt mig nöjdare.

Min dag har varit så att jag gick upp, kollade lite på tv, städat till det på rummet (jag städade ganska länge). Sandra, Micaela, och Frida kom och hämtade upp mig Kl 18:05 befann dom sig utan för min port och i vanlig ordning fick dom vänta tio minuter utanför innan jag kom ner och beblanda mig.
Vi åker bort till Maxim där det börjar korkas upp (inte för min del då jag har gett mig själv krök-förbud pga en reningskur jag genomgår denna vecka) och allt är precis som vanligt.
Frida sitter i telefon.
Sandra, flickan med få problem som tror hon alltid alltid har rätt och Micaela, flickan med bekymmer som är envisast i stan, hamnar i en djup konversation/diskussion och är därmed okontaktbara.
Jag smyg-kladdar på Maxim i hopp om att han ska ge mig sin lägenhet (som vi befiner oss i) i Johanneberg en etta, med sovalkov på 48 kvadrat, walk-in-closet, två mac-datorer (den stora G5 och en likadan laptop som mig MacBook G4), platt tv, trådlöst högtalar system och så självklart en helt ny fläkt. Men mina kladderier gav som vanligt inget resultat.

Jag har länge gått och irreterat mig på folk som går upp varje morgon och bäddar sängen.
När jag är hemma hos min pappa brukar han komma ut ur "mitt" rum (data rummet) och fråga om han får kalla mig för situation stockholm (dom hemlösas tidning i sthlm) och det här är bl a för att jag inte bäddar mig säng.
Jag tycker att man abolut ska bädda sängen om man ska ha gäster eller besök wse, men varför göra det när ingen annan ska se den då bara man själv ska krypa ner i den senare samma dygn. Det finns faktist anledningar till att inte göra det.
1. man stänger in alla kavalster i lakanen som hamnar där under natten.
2. det tar tid
3. ingen annan kommer se sängen förutom du själv

snälla sluta bädda sängen på morgonen även om du har tid så är det är ohygieniskt.


Dagens konstatering är gör inte du det kommer någon annan att göra de!

Kommentarer
Postat av: Melinda

God kväll på dig! =) Jag har precis gjort om i min blogg, ta gärna en titt och säg vad du tycker om designen. För mycket av något, för lite? Ha en fortsatt bra natt! :) Btw, håller med dig om det du skrev om bäddningen!

Postat av: Emma

Fan va jag älskar din blogg!

2008-05-01 @ 18:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback